Recent, Olga Baran, analist de piata in cadrul prestigiosului institut Interconnection Consulting Group - Austria, a transmis organizatorilor celei de-a opta editii a Conferintei Internationale despre Sisteme de Tamplarie si Fatade EURO-Fereastra 2016, ce va avea loc la data de 24 mai a.c., incepand cu ora 8.00, in Sala Atlas a hotelului Radisson Blu - Bucuresti, un scurt rezumat a temei ce va fi prezentate in fata auditoriului ce va asista la sesiunea speciala a lucrarilor.
„Analiza intitulata «Sectorul est-european de ferestre 2016» cerceteaza, in profunzime, din mai multe puncte de vedere (structura cererii: domeniul rezidential/ nerezidential, operatiunile de import/ export, tipul de material - PVC, aluminiu, lemn si elemente compozite, tipul de vitraj - simplu, dublu, triplu etc.) evolutia pietelor de profil, in functie de valoare si cantitate, in intervalul anilor 2011-2019, cu estimari pentru 2016-2019, pe grupe de tari: Federatia Rusa si Ucraina; Polonia, Cehia si Slovacia; Ungaria, Romania si Bulgaria; Slovenia, Croatia, Serbia, respectiv Bosnia-Hertegovina. In linii mari, dimensiunea pietei de ferestre din Europa de Est a ajuns, in 2015, sa atinga anumite niveluri cantitative si valorice de referinta, iar 2016 va marca fara indoiala atingerea unor praguri psihologice semnificative, din acest punct de vedere. Totusi, in termeni cantitativi, livrarile din regiune s-au restrans anul trecut cu -18,3%, reprezentand a treia scadere consecutiva, dar diminuarea se datoreaza exclusiv contractiei pietelor din Rusia si Ucraina, in contextul prelungirii crizei geo-politice. Oferta est-europeana de tamplarie continua sa includa mai ales ansambluri din PVC (74,4%), metalice (12,6%), din lemn (11,5%) si altele, cota combinatiei PVC-metal fiind in crestere cu 0,5 puncte procentuale. Ca grad de utilizare, in ultimii ani, PVC-ul a cunoscut un avans deosebit, in detrimentul lemnului. In toata regiunea, 37,4% din ferestre se comercializeaza prin metoda distributiei directe, dar trendul actual indica faptul ca, in scurt timp, distributia indirecta va deveni tot mai preferata de fabricanti, iar in acest sens marii achizitori de tamplarie (cu vaste retele de magazine si/sau logistica pe masura) vor fi net avantajati. Ca un element inedit, desi vanzarile au scazut vertiginos in grupul de state format din Rusia si Ucraina, 52,7% din ferestrele comercializate in ambele tari sunt prevazute cu vitraj triplu, reprezentand cea mai semnificativa pondere dintre toate regiunile Europei de Est. De asemenea, pe plan est-european, 53,4% din ansamblurile de tamplarie se comercializeaza in vederea efectuarii lucrarilor de reabilitare termica a imobilelor existente”, a declarat Olga Baran, cu privire la tema ce va fi prezentata in cadrul EURO-Fereastra 2016.
Potrivit Interconnection, modificarile pietei est-europene de ferestre au dus si la schimbarea ponderii pe care fiecare grupa de state o avea in valoarea totala stabilita initial (respectiv, momentul de referinta 2009). Astfel, daca Romania, Ungaria si Bulgaria contau pentru 9,7% din totalul consemnat in Europa de Est, in 2009, actualmente nivelul a ajuns la 11,7%, pentru ca, in 2019, sa se ajunga la 13,2%. Aceasta realitate se va datora unor indici de crestere compozita (CAGR), consemnati in cele trei tari intre anii 2015 si 2019, de +4,3% din punct de vedere cantitativ si de +6,3% ca valoare.
Toate acestea - si multe altele, mai ales in ceea ce priveste evolutia pietei romanesti de tamplarie termoizolanta - vor fi prezentate in premiera nationala cu ocazia evenimentului EURO-Fereastra 2016, la ale carui lucrari, derulate concomitent cu cele ale EURO-Constructii, vor asista peste 300 de specialisti din bransa.
 
Parteneri institutionali:                                     

Organizatori:
 
Asociatia Producatorilor de Materiale de Constructii din RomaniaCIROM Ministerul Fondurilor Europene AVIR ECONET ANMAR ADUCSIEAR
 
AAECROGCB BPIE AHK ARACO PPTT PSC
 
OAR UAUIM AICPS ARISIAIIRO UTCB